26 december 2012

Het wordt tijd voor actie

Aangezien de stekker uit GenLias wordt getrokken, is het zaak om andere wegen te vinden om aan genealogische informatie te komen. Een soort survivalgids, die laat zien waar je nog wel aan informatie kunt komen zonder 18,50 euro per jaar te moeten betalen.


Ik ben daar op dit moment mee bezig en ik zou zeggen hou dit blog in de gaten en kijk ook regelmatig hier.

Update Ik heb inmiddels actie ondernomen door een verzameling links op mijn website te plaatsen. Het gaat om sites die de pijn van het wegvallen van Genlias een beetje kunnen verzachten. Klik op de button "Genlias Survival"

2 opmerkingen:

Joan Bos zei

Beste Richard. Vanzelfsprekend vind ik dit een heel goed initiatief. Ik vroeg me alleen af op je bekend bent met de website Digitale Bronbewerkingen: http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
Daar zijn jarenlang zoveel links naar genealogische bronnen verzameld, dat het mij een monnikenwerk lijkt om dat over te doen. Ook up-to-date houden van de links lijkt mij een enorme klus.
Met vriendelijke groet, Joan Bos

Richard Keijzer zei

@ Joan,
Dank voor je reactie. Geneaknowhow ken ik al jaren en het is geenszins de bedoeling om dat werk nog eens over te doen. Ik bied wel een hulpje voor mensen van wie Genlias plotseling is afgepakt. En - ook niet onbelangrijk - ik kon zo experimenteren met mijn content management systeem. Dat is de software waarmee ik mijn webpagina's maak en waarbij ik nauwelijks in HTML hoef te schrijven voor een mooi resultaat.