23 juli 2011

Sonttolregisters: meer dan 222.000 stuks

Het aantal doorvaarten door de Sont dat nu in de database is opgenomen, is gestegen boven de 222.000. Het zijn er nu 222.005 om precies te zijn. Ik heb geprobeerd om dat te vangen in een grafiek, maar ben nog niet erg tevreden met het resultaat (van die grafiek dan, hè, die database kan natuurlijk niet meer stuk).


Ik broed nog op een betere aanpak, met de data waarop nieuwe gegevens zijn toegevoegd verticaal onder elkaar en het aantal doorvaarten en de jaren in een strook daarnaast. Het is nog even puzzelen voor een formaat dat aangenaam is om naar te kijken. Vooral de kleurstelling krijgt mijn aandacht.
Wie de database wil zien, kan terecht op de volgende website:

http://www.soundtoll.nl/public/index.php

waar vreemd genoeg een iets kleiner aantal doorvaarten staat dan ik in mijn computeroverzicht heb berekend. Het scheelt gelukkig niet veel: 121.960, dus dat is bijna 222.000.

Geen opmerkingen: